OTKRIVAMO: Zašto je finski obrazovni sustav jedan od najboljih u svijetu?

Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com

Zbog specifičnog pristupa učenju i izvrsnih akademskih rezultata, finski obrazovni sustav smatra se jednim od najboljih na svijetu i već ga godinama proučavaju stručnjaci iz cijeloga svijeta.

Izvor: Media servis

Uspješan model žele primijeniti i u drugim zemljama, a među njima su i stručnjaci solinske osnovne škole Lovre Katića. U okviru projekta realiziranog kroz program Erasmus Plus profesorica engleskog i njemačkog jezika Vanja Fazinić posjetila je najuspješnije škole u Finskoj.

U razgovoru za Prvi.hr naglasila je kako je cilj projekta stvaranje modela učenja usmjerenog prema učeniku uz korištenje novih tehnologija i inovativne pristupe učenju poput digitalnog pripovijedanja i poticanja krativnosti u nastavi.

“Povezivat ćemo se s učenicima iz drugih europskih zemalja preko online platformi za suradnju odgojno-obrazovnih institucija, poput eTwinninga. Upravo se provedbom virtualnih projekata i stvaranjem partnerstava, potiče otvorenost prema promjenama i jačanju komunikacijske, jezične i interkulturalne kompetencije učenika”, dodaje Fazinić.

Posebnost finskog obrazovnog sustava, odnosno jedan od razloga njihove uspješnosti, jest to što je besplatan, a djeci su osigurani svi udžbenici, topli obrok, kao i zdravstvena skrb,da se stvore jednake uvjete za svu djecu. Do petog razreda ne postoji sumativno, već formativno ocjenjivanje s kojim kod učenika stavraju fokus i motivaciju.

Osvrčući se na prijeko potrebnu reformu hrvatskog školstva, Fazinić kroz primjer Finske objašnjava da jedna reforma ne može riješiti sve probleme, nego da je ona samo početak procesa.

“Finska je promjene počela uvoditi sedamdesetih i dosad su proveli već pet reformi. Čak i ovako uspješni kako jesu, trenutno pripremaju reformu za osnovnoškolsko obrazovanje i predškolski odgoj”,objašnjava Fazinić.

Poboljšanje hrvatskog obrazovnog sustava vidi kroz smanjenje opsega nastavnog sadržaja i načina usvajanja znanja, većoj autonomiji školskih kurikuluma u odnosu na nacionalni, povećanju kompetencija za digitalne tehnologije, ali i širim mogućnostima u odabiru predmeta, čime bi se učenici, u skladu s interesima i sposobnostima, dodatno obrazovali u područjima u kojima su jaki.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!