NA PONOS BRODOSPLITA: Pogledajte što sve može radni brod – betonara “Plovput Split”

Brodosplit, Radni brod betonara 'Plovput Split'

U Brodograđevnoj industriji Split obavljena je primopredaja radnog broda-betonare ‘Plovput Split’. Brod je ukupne dužine 48,20 metara, širine 11,30 metara, bruto tonaže 761 BRT-a i nosivosti 305 tona s kombinacijom tri različita stanja krcanja ovisno o vrsti tereta.

U 14 kabina može se smjestiti 8 članova posade i 6 ronioca, uz autonomiju plovidbe od 800 Nm.

Od pokusnih vožnji i preuzimanja s posadom, stavljanja u rad te ugovornih obveza Graditelja u nadzoru garantnih radova, brod u 18 mjeseci neprekidne plovidbe i intenzivnog rada nije imao zastoja zbog bilo kojega tehničkoga problema te je pokazao izuzetne maritimne sposobnosti i punu funkcionalnost brodskih sustava.

U cijelosti su ispoštovane sve odredbe Ugovora, a posebno kod dva ključna parametra, nosivosti 305 tona pri brzini većoj od ugovorenih 11 čvorova.

Glavna specifičnost broda je što ima vlastito postrojenje za proizvodnju betona i pramčanu rampu putem koje neovisno o ukrcaju vode i građevinskog materijala, ulazi i jedan građevinski stroj (kamion, bager ili autodizalica). Njegova namjena uz izgradnju novih objekata sigurnosti plovidbe je i održavanje postojećih u području signalizacije, kao i obavljanje najsloženijih hidrograđevinskih poslova na moru, te opskrbu svjetionika pitkom vodom.

U samo 15 mjeseci izgrađeno je 20-ak potpuno novih signalizacijskih objekata i obavljen niz najsloženijih hidrograđevinskih poslova na moru.

Brod je jednotrupni, elektrolučno zavaren, s dva pogonska diesel motora snage po 445 kW, dva brodska vijka s fiksnim krilima, dva kormila u struji brodskog vijka te dva bočna porivnika (eng. bow thruster), pramčani i krmeni koji omogućavaju sigurnu plovidbu uz obalu. Električnu energiju osiguravaju tri diesel agregata snage po 190 KW. Uz standardnu opremu opremljen je i brodskom dizalicom nosivosti 20 t te brodskom betonarom kapaciteta 15 m3/sat te opremom za transport betona, odnosno pumpom za beton i raspodjelnom rukom za dopremanje betona na udaljenost od 35 metara.

Svakodnevna komunikacija dviju Uprava uz nadzor stručnih tijela i transparentna gradnja, prezentirana u svim i medijima po svim ugovornim fazama rezultirala je vrhunskim proizvodom na zadovoljstvo kompletne javnosti.

Plovput je izgradnjom novog broda značajno povećao svoje tehničke kapacitete koji mu omogućavaju povećani broj novoizgrađenih objekata pomorske signalizacije u cilju podizanja razine sigurnosti plovidbe na moru, a Brodosplit je prema projektno-tehničkoj dokumentaciji od strane Brodarskog instituta d.o.o. i odobrenoj od Hrvatskog Registra Brodova, brod izgradio u ugovorenom roku, u okviru ugovorne cijene od 43.489.000 kuna (bez PDV-a), s dodatnim radovima od svega 135.000 kuna.

Splitski ‘škver’ je izgradio brod po mjeri njegovih potreba i na ponos cijelom Splitu i Hrvatskoj, ne samo zbog povećanja sigurnosti plovidbe, nego i kao referenca za buduće projekte.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!