MINISTAR BUTKOVIĆ: Most za Čiovo mora se završiti u roku – ugovor se mora poštivati

čiovski most, čiovo, most čiovo

Most za Čiovo mora se završiti u roku, poručio je u razgovoru za Media servis ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Razgovarao: Jurica Gašpar

Osvrnuo se i na najave poskupljenja prijevozničkih usluga zbog podizanja cestarine i najavio je do 2020. potpunu automatizaciju autocesta.

Butković je iznio jasan stav oko problema u koji je upao Viadukt, izvođač radova na projektu mosta za Čiovo.

“Stav Vlade je da se ugovor mora poštivati, a objekt završiti u roku koji je naveden u ugovoru.”Podsjetimo, Viadukt je u srijedu poslao dopis Upravi Hrvatskih cesta u kojem stoji da bi most mogao biti završen tek 27. veljače 2018., umjesto 15. lipnja ove godine, kako stoji u ugovoru. Ministar je stoga za ponedjeljak najavio sastanak u Hrvatskim cestama s izvođačem i podizvođačima radova.

“Naravno da mi imamo razumijevanja, ali ne možemo imati razumijevanja za neke razloge koji su neopravdani. Tom sastanku ću prisustvovati ja i tamo ćemo vidjeti kako stvari stoje. Ono o čemu mogu govoriti je da su dostavili dinamički plan Viaduktu i da su Hrvatske ceste naravno izdale priopćenje kojima je to neprihvatljivo.”

Morali smo podići cijene cestarina, kazao je Butković i pojasnio da najveći pritisci naplate pristiglog duga za izgradnju autocesta stižu ove i slijedećih četiri godine. Prodajom i monetizacijom autocesta, što je bila ideja Milanovićeve Vlade, riješili bi dio duga, a ostalo bi morali opet vraćati mi i konačno ceste više ne bi bile naše, kazao je Butković.

“Mi ne prodajemo autoceste i ne damo je u monetizaciju. U strukturi vanjskog duga to je 13 i pol posto, ovaj dug cestovnog sektora. I mi smo krenuli u poslovno i financijsko restrukturiranje i pripremili čitav niz reformi koje ćemo napraviti u cestarskom sektoru da bi ga stabilizirali i da bi ga učinili održivim. Najave nekih prijevoznika o dizanju cijene njihovih usluga ne drže vodu, nastavlja Butković, jer se deset postotno povećanje cestarina ljeti ne odnosi na njih, a pet postotno usklađivanje na HAC-ovim dionicama u odnosu na ARZ se odnosi na sve kategorije vozila.”

Drugim riječima, ako prijevoznik vozi iz Zagreba u Rijeku, neće imati ni 5-postotno povećanje. Tako da nema razloga da bilo tko diže bilo kakve cijene, to jednostavno ne drži vodu. A drugo, cestovni prijevoznici su bili u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i mi smo upoznati sa svim parafiskalnim nametima kojima su oni opterećeni. Mi smo pokrenuli prema Ministarstvu gospodarstva da se olakša prijevoznicima poslovanje i Vlada će izići u susret prijevoznicima na taj način.”

Butković najavljuje potpunu automatizaciju autocesta do 2020. godine i predviđa da bi čitavim nizom mjera među kojima je smanjenje troškova održavanja do 30 posto, cestarski sustav od tad trebao postati održiv.

“Ove godine odlazi 120 ljudi, negdje do 2020. oko 800 do 900 ljudi bi trebalo otići iz sustava, što prirodnim odljevom, što prekvalifikacijom. Dugoročnim planiranjem investicija, više se cestarske tvrtke neće zaduživati. Znači, investicije će ići iz europskih fondova ili iz državnog proračuna. Jednostavno moramo nešto napraviti da to sve skupa prodiše. 2020. godine mi imamo nosi sustav naplate, potpuno automatiziran i elektronički.”

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!