KRENULA ZAHTJEVNA UTRKA: I Hrvati na startu Relija Dakar 2019.

Podijelite članak

Najpoznatija reli utrka na svijetu, Pariz – Dakar, već 17 godina nema nikakve veze s glavnim gradom Francuske, a 10 godina s afričkim gradom Dakrom.

Iz sigurnosnih razloga, odnosno terorističkih prijetnji, jubilarni 30. Reli Dakar je otkazan, ali je velika avantura nastavljena na južnoameričkom tlu, tako da je ovogodišnji, 41. Reli Dakar ujedno i 11. na tlu Južne Amerike.

Deviza preseljenog relija “Ista avantura, nova prostranstva” najbolje govori o tome da se oktanski spektakl nastavlja, podjednako uzbudljiv i podjednako opasan. Nakon punih devet godina, na Reliju Dakar, kojemu je ove godine domaćin Peru, nastupit će i hrvatska posada. Daniel Šaškin i Damir Bruner posljednji su zastupali hrvatske boje 2009. godine u Argentini i odustali vozeći Opel Antaru, iako su bili odlični u prvim etapama.

Ove godine, hrvatsku posadu čine talentirani reli vozač iz Poreča Danijel Šaškin i suvozač iz Zagreba Saša Bitterman, o tehničkoj ispravnosti vozila brine se iskusni slovenski automehaničar Darko Peljhan, a u timu je i Marin Frčko, kao velika pomoć u pripremi za utrku i osoba za podršku medijima u izvještavanju s utrke. Kondicijske pripreme posade trajale su godinu dana, a testiranje vozila u Francuskoj, dva mjeseca. Inače, samo vozilo je Can Am Maverick X3, nalik je buggyju, a daje im ga zajedno s tehničkom potporom i maksimalnim povjerenjem BBR team Francuska.

Specijalno je pripremljen za zahtjevne uvjete koji ih čekaju u Peruu, ima 180 konjskih snaga i 900 ccm te pogon na sva četiri kotača. Natječu se u novoj kategoriji, u reli Raidu, kategoriji između automobila i motora, “side by side”.

Uz hrvatsku posadu Šaškinn – Bitterman, spomenimo i čileanskog Hrvata Borisa Garafulića, koji je uspješno sudjelovao na nekoliko Relija Dakar, i osvajao jedanaesta, dvanaesta i trinaesta mjesta, te Zadranina Tomislava Glavića koji će nastupiti kao suvozač Argentincu Martinu Maldonadu. Reli Dakar 2019. startao je 7. siječnja iz glavnoga grada Perua – Lime, a završava u istom gradu 17. siječnja. Ostat će zapamćen i po tome što se prvi put vozi u samo jednoj zemlji, pod sloganom “100 posto Peru”, ali to nipošto ne znači da će zbog toga biti i manje zahtjevan.

Komentiraj