KORISTI OD PRIZNANJA: Koliko su Zadar i Zagreb kapitalizirali titule “naj” destinacija

trg bana jelačića, ban jelačić, zagreb

Može li se unovčiti turistička titula jednoj destinaciji? Naši sugovornici kažu da može. Zadar se okitio priznanjem za najbolju europsku destinaciju 2016. godine portala European best destinations, dok je Zagreb dobio tu titulu za advent, a 2017. je uz to proglašen i najboljom turističkom destinacijom u Europi po izboru Lonely Planeta.

Izvješće: Jurica Gašpar (Media servis)

Koliko su titule o kojima pričamo važne, manje je bitno od toga koliko ih turističke zajednice kroz promidžbene aktivnosti naprave relevantnom. Da je Zadar uspio u tome, govore brojke. Ove godine doživljava povećanje dolazaka i noćenja od početka godine do danas za oko 25 posto što je ogroman rast, kaže Ante Galić iz Turističke zajednice Zadar.

“Što bi prevedeno u brojke bilo nekih 400 tisuća noćenja već do današnjeg dana. Ako nastavimo ovim trendom, to znači da ćemo već i krajem srpnja imati registrirano milijunto noćenje, za razliku od prošle godine kad je to bilo 11. kolovoza. Toliki trend povećanja noćenja Zadar do sad nije zabilježio.”

Do sad bi, kaže Galić, porast broja turista godišnje varirao od 6 do 8 posto. No, je li tome razlog proglašavanje Zadra naj destinacijom u 2016. ili nešto drugo?”Imamo nekoliko destinacija u Hrvatskoj koje već nekoliko godina doživljavaju posebno same za sebe vlastite napretke i ekspanzije. Tu je prvenstveno Split, tu je i Šibenik. U takvoj konkurenciji destinacija, koje zaista ulažu velika sredstva i same po sebi infrastrukturno i u svakom drugom smislu idu naprijed, mislimo da je prošlogodišnja titula najbolje europske destinacije sigurno doprinijela tome da pratimo taj veliki trend porasta”, pojasnio je Galić.

Na vrhu europskih destinacija ove godine je i Zagreb. A ako govorimo o adventu, bio je i prethodne. Iz zagrebačke Turističke zajednice, Darja Dragoje.”Sigurno možemo primjetiti da bilježimo porast u vrijeme Adventa, a sigurno i tijekom cijele godine. Posljednji rezultati koje imamo su fenomenalni i Turistička zajednica grada Zagreba sigurno može istaći da ovakve nagrade i priznanja pridonose i odluke posjetitelja da posjete određenu destinaciju”, kaže Dragoja.

A što se tiče brojki, Zagreb diše ovako: “Za svibanj imamo povećanje od 15 posto u dolascima i 19 posto u noćenjima, što je vrlo dobar rezultat. Za prvih pet mjeseci, odnosno od siječnja do svibnja grad Zagreb je posjetilo gotovo 400 tisuća gostiju i ostvareno je 715 tisuća noćenja, što nam je također dvoznamenkasti porast, odnosno 15 posto više u dolascima i 14 posto više u noćenjima.”

Bio naziv titule poznat ili ne, značajno je da je destinacija zbog toga doista vidljiva. A u slučaju Zadra i Zagreba visoki porast dolazaka i noćenja u posljednjih godinu dana govori samo tome u prilog. Na kraju priče, složit će se svi, da, to i jest najvažnije!

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!