IZBORI ZA EUROPSKI PARLAMENT: ‘Glas’ prigovorio DIP-u zbog plakata Grada Zagreba

Stranka ‘Glas’ uputila je prigovor Etičkom povjerenstvu i Državnom izbornom povjerenstvu zbog jumbo plakata koje financira Grad Zagreb.

Piše: Branimir Fagač

Naime, na spornim se plakatima ističu uspjesi grada i njegove uprave, a što zbog kandidature stranke gradonačelnika Milana Bandića na europskim izborima smatraju grubim kršenjem Izbornog etičkog kodeksa i Zakona o financiranju izborne promidžbe.

“Plakati koje objavljuje Grad Zagreb, novcem Grada Zagreba, odnosno poreznih obveznika, očito su dio predizborne kampanje gradonačelnika Bandića i njegovih najbližih suradnika na stranačkoj kandidacijskoj listi. Radi se o korištenju sredstava jedinice lokalne samouprave u predizbornoj kampanju jedne stranke te grubom sukobu interesa”, navode iz ‘Glasa’.

Stoga, od Etičkog i Državnog izbornog povjerenstva, stranka na čijem je čelu Anka Mrak Taritaš, traži da se promptno i u što kraćem roku očituju o tom, kako kažu, najgrubljem kršenju Izbornog kodeksa i Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.

Nadalje, iz ‘Glasa’ ističu kako su u posljednjih nekoliko dana na području Grada Zagreba osvanuli jumbo plakati, koji se financiraju iz gradskog proračuna, a oglašavaju, uspjehe Grada Zagreba, odnosno neizravno njegove uprave.

“Plakati su se, gle čuda, pojavili u jeku predizborne kampanje za izbor hrvatskih članova Europskog parlamenta na kojima se natječe i lista stranke stranke Milana Bandića”, napominju iz ‘Glasa’.

Prva na toj listi, dodaju iz ‘Glasa’, je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, a jedan od plakata posvećen je uspjesima ‘Zagrebačkog adventa’ čija je organizacija pod njenom izravnom odgovornošću. Druga na listi je Jelena Pavičić-Vukičević, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika.

Iako jedinice lokalne samouprave imaju pravo i obvezu informirati građane o svojim aktivnostima, napominju, u ovom slučaju se zapravo nesumnjivo radi o reklamnim sloganima, djelomično upitne istinitosti, a tome u završnici predizborne kampanje u kojoj se natječe i lista s imenom gradonačelnika ‘ne bi smjelo biti mjesta’.

“Ogorčeni smo jer se na jumbo plakatima nalazi grb Grada Zagreba te slogan ‘Za Zagreb, grad sa srcem’, uz nedvosmislene poruke poput ‘Advent u Zagrebu tri je puta zaredom proglašen najboljim u Europi’, ‘Zagreb je šampion hrvatskog turizma’, koje su izravno vezane uz kandidate na listi stranke ‘Bandić Milan 365 – Stranka rada i solidarnosti’“, zaključuju u Glasu.

Inače, Anka Mrak Taritaš, velika je kritičarka aktualnog gradonačelnika, koja čini se, još uvijek nije preboljela poraz na zadnjim izborima za prvog čovjeka metropole, očito zaboravlja onu već toliko puta spominjanu Bandićevu misao:

“Onaj koji gubi ima se pravo i ljutiti. Jer, već i vrapci na granama znaju da je u ljubavi, ratu i politici sve dozvoljeno!”