CRNI TJEDAN: Čak je 20 ljudi poginulo na našim cestama – zašto?

Ilustracija
Ilustracija

Tri su osobe poginule u teškoj prometnoj nesreći koja se sinoć dogodila u Varaždin Bregu. Dio je to crne statistke proteklog tjedna u kojem je život na prometnicama izgubilo 20 ljudi.

Nesreću je skrivio osamnaestogodišnji vozač koji je zadobio lakše tjelesne ozljede.

‘‘Vozilom je započeo nepropisno pretjecati osobno vozilo u uzbrdici nepreglednog desnog zavoja. U trenutku nepropisnog pretjecanja, prednjim djelom vozila je udario u motocikl kojim je iz suprotnog smjera upravljao muškarac starosti 53 godine nakon čega je udario u drugi motocikl kojim je upravljao muškarac starosti 44 godine. Vozači motocikla i jedna suputnica su smrtno stradali‘‘, izvjestio je glasnogovornik PU Varaždinske Matko Murić.

Sinoćnja tragedija samo je nastavak kobnog tjedna u kojem je živote na cestama izgubilo 20 ljudi. Iako smo posljednjih godina bilježili pad broja stradalih u prometu, taj trend je zaustavljen, ne samo u Hrvatskoj već i u svijetu kaže HAK-ov voditelj ureda za sigurnost cestovnog prometa Krešimir Viduka, prenosi Media servis.

Zadnji podaci iz SAD-a govore da je broj stradalih u prometnim nesrećama porastao za 8 posto. Uzrok nisu samo brzina, alkohol, ne korištenje pojasa i sjedalica za djecu, već i porast broja putovanja.

‘‘Sama činjenica da se smanjila cijena nafte na svjetskom tržištu je utjecala i na povećanje korištenja automobila kao prijevoznog sredstva i samim time je i broj prometnih nesreća povećan‘‘, kaže Viduka.

Darko Grac iz MUP-ovog Odjela za sigurnost cestovnog prometa kaže da se zbog povećanog broja poginulih na prometnicama policija pojačati nadzor na cestama.‘

‘U te aktivnosti uključit ćemo i maksimalan broj policijskih službenika, stavit ćemo u funkciju sve raspoložive uređaje i opremu za alkotestiranje i nadzor brzine na cestama, kao i druge uređaje kojima se koristi policija‘‘, dodaje Grac.

Viduka ističe da unatoč tome što HAK a i ostale odgovorne institucije ulažu velike napore u edukaciju budućih i sadašnjih vozača, posebice u završnim razredima sredenjih škola, za njihove akcije nije bilo velikog interesa.

‘‘Škole ne trebaju dati ni lipe, niti za naše simulatore sudara i prevrtanja, koje koristimo u toj akciji, niti za predavače. Uz velike zamolbe, evo konkretno na području grada Zagreba, odaziv je skroman ili gotovo nikakav‘‘, objašnjava Viduka.

Za neodgovorno ponašanje u prometu zakonski su propisane rigorozne kazne, no Viduka smatra kako kažnjavanje nije ta koja će riješiti uzrok, nego posljedicu.

Istina je, kaže, da vozači postanu odgovorniji kad se pojačaju kazne, međutim ističe kako za nastanak prometne nesreće nisu uvijek krivci jedino vozači, nego su to ponekad loša cesta i tehnički neispravno vozilo pa se i u tom pogledu trebaju riješavati problemi.

O strašnoj nesreći koju je skrivio 18-godišnjak, koji je preticao na punoj crti, možete pročitati OVDJE.