CRNA STRANA PROMETA: Tko je kriv za seriju nesreća na vodičkoj obilaznici?

Ilustracija
Ilustracija

Nakon posljednje prometne nesreće kod Vodica u kojoj je poginulo dvoje ljudi danas se bistrio problem i tražilo rješenje na sastanku u Šibeniku.

Izvješće: Media servis

To je već šesta nesreća u samo mjesec dana otkako je cesta, uoči lokalnih izbora, svečano otvorena. Nakon svega u Šibeniku je održan sastanak direktora Hrvatskih cesta s predstavnicima policije i lokalnih vlasti. Cesta je tehnički ispravna, a u svim nesrećama uzrok je ljudski faktor, zaključak je nakon sastanka. Direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić.

“Prije svega ćemo smanjiti brzinu dodatno. Dogovorili smo s policijom da se uspostavi stacionarana kamera za kontrolu brzinu s obzirom da je brzina jedna od najvećih problema na toj prometnici, da se policijska ophodnja i ophodnja za održavanje ceste pojača, poglavito vikendima, za vrijeme turističke sezone, da se postavi dinamička signaizacija koja će upozoravati dolazak vozila na raskrižja,” objašnjava Škorić.

Prometni stručnjak Ivan Dadić ne svaljuje krivnju na vozače već kaže da su najvjerojatnije krivi projektanti.”Po našim statistikama ministarstvo unutarnjih poslova za prometne nesreće optuženi su 95 posto vozači, a sve ostalo svi ostali čimbenici u prometu. Što nije dobro, jednostavno to nije istina”, rekao je Dadić.

I prometnom stručnjaku Željku Marušiću postavili smo pitanje tko je kriv.”Uvijek je vozač kriv ako dođe do nesreće zato što nije prilagodio brzinu uvjetima na cesti ili je prekršio na drugi način prometne propise. Ovo je školski primjer kako se ne bi smjelo napraviti”, dodao je Marušić.

Pet se prometnih nesreća dogodilo na raskrižjima, od kojih su dva s prednošću prolaza, a jedno semaforizirano. Postavljanje semafora nije uvijek dobro riješenje, kaže Dadić.”Ipak bi trebalo na prilazu iz grada Vodica smiriti promet. S obzirom da su kružni tokovi mogli biti dobro rješenje jer prilazeći rotoru svi smanjuju brzinu”, kazao je Dadić.

Željko Marušić smatra da je najbolje riješenje denivelacija, no s obzirom na to da je ona skupa trebalo je napraviti rotore na određenim punktovima.”Semaforizirano raskrižje napraviti na prometnici gdje se ljudi zalijeću brzinom i do 130km/h gdje su veliki intervali crvenog svjetla, gdje zeleno svjetlo traje 10 sekundi pa se vozači zalijeću u crveno i žuto svjetlo. Ovo rješenje je pogrešno”, rekao je Marušić.

Osnivanje Povjerenstva od strane resornog Ministarstva komentirao je Marušić:

“Ako nešto ne želite riješiti, onda osnujte povjerenstvo. Nitko me nije zvao”, rekao je Marušić.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!