BOGATAŠ VELIKOG SRCA: Kralj jogurta Ulukaya 10 posto svojih milijuna daje u humane svrhe

ham

Američki poduzetnik kurdskog podrijetla Hamdi Ulukaya, poznat po proizvodnji jogurta koja ga je vinula u sferu najbogatijih Amerikanaca, dio svoje imovine, točnije 700 milijuna dolara, namijenio je preko svoje zaklade „Tent“ (Šator) dati za pomoć sirijskim izbjeglicama.

Ulukaya je odrastao u polunomadskoj, pastirskoj obitelji koja je većinom živjela u šatoru u siromašnom kurdskom selu na obali Eufrata u istočnoj Turskoj. Njegova je majka uzgajala i muzla koze i bila dobrog srca dijeleći mlijeko onima koji nisu imali.  U New York je došao 1994. studirati engleski jezik i ostvario „američki san“.

Njegova imovina teška je 1,5 milijardu dolara, a u svojim tvornicama jogurta i sira u New Yorku i Idahu zapošljava migrante iz Afrike, Azije i s Bliskog Istoka.

U početku je mladi Kurd mnogo slušao o lošim jogurtima, vodnjikave teksture, koji su se nalazili na tržištu. Poslušao je savjet svojeg oca i počeo se baviti uvozom tih proizvoda iz Turske i plasmanom stare obiteljske recepture.

Nakon što je dobio i kredit banke i isprobavanjem stotinjak kombinacija s različitim bakterijskim kulturama i okusima, došlo se do idealnog recepta s kojim su Hamdi i Mustafa osvojili američko tržište. Jogurt “Chobani” istoimene Ulukayine tvrtke u samo je četiri godine postao vodeća marka tvrdih jogurta u SAD-u, a revija Forbes danas procjenjuje njenu vrijednost na 1,4 milijarde dolara. Ulukaya svoj posao širi i na Australiju i azijsko tržište.

Od samog početka svojeg poslovanja, Ulukaya 10 posto svoje zarade daje u humanitarne svrhe. Uvjeren je kako je prava snaga poduzetništva u njegovom utjecaju na zajednicu. Ovaj bogati Kurd mnogo je puta već donirao svoj novac gladnima u Somaliji i beskućnicima u New Yorku. (g. i.)